Hemelse chocolademousse met Oreo koekjes

20131019-125547.jpg

20131019-125605.jpg

Laatst ging ik samen met een vriendin (M.) eten bij een andere vriendin (L.). L. en ik hebben gemeen dat we van toetjes houden, heel erg zelfs. Toetjes die niet gezond zijn, toetjes die machtig zijn en toetjes waar we de hele dag al naar uit kunnen kijken. Dus toen ik bij haar ging eten en voor het toetje zou zorgen, heb ik onderstaand toetje gemaakt. Niet gezond, heerlijk machtig en ik heb er de hele dag naar uitgekeken om het te mogen proeven. Hij was hemels!

Dessert – 4 personen – bereidingstijd 15 minuten – +/- 1 uur om op te stijven in de koelkast

Ingrediënten
– 75 gram melkchocolade
– 75 gram pure chocolade
– 50 ml sinaasappelsap
– 250 ml slagroom
– 1 eetlepel witte kristalsuiker
– 2 theelepels kaneel
– 8 Oreo koekjes
– +/- 50 gram pure chocolade

Hoe maak je het?
Smelt de chocolade au bain marie of in de magnetron. Als de chocolade gesmolten is roer je de sinaasappelsap erdoor. Zorg dat het één geheel wordt en roer eventuele klontjes er goed door. Laat het chocolademengsel even staan en klop de slagroom met de suiker en kaneel dik en lobbig, net niet stijf. Spatel er snel de chocolade door, zorg dat het goed vermengt wordt, maar sla niet alle lucht eruit. Verkruimel 4 Oreo koekjes (of meer als je wil!), en spatel deze er ook nog doorheen.

Vul je glazen, kopjes of bakjes met het mengsel. Schaaf wat pure chocolade en verdeel dit over de chocolademousse. Laat in de koelkast voor minimaal 2 uur opstijven. Serveer met 1 Oreo koekje per glas (of meer als je wil 😉 ).

Tast toe :)!

Plaats een reactie